FUNCTIEOMSCHRIJVING
Werkzaamheden:
Als medewerker verkoop binnendienst (m/v) ben je het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. Het contact zal voornamelijk telefonisch en per e-mail verlopen. Je weet onze klanten op een open, vlotte en servicegerichte manier te benaderen.
De werkzaamheden bestaan verder o.a. uit het:
- Aannemen en invoeren van orders in het systeem.
- Te woord staan van onze klanten.
- Zorgdragen van een juiste en vlotte afwikkeling van de verkopen, door nauw contact te onderhouden met de afdeling logistiek.
- Verzorgen van de benodigde documentatie (zoals bijvoorbeeld exportdocumentatie).
- Bewaken van kredietlimieten en betalingstermijnen van debiteuren.
- Verzorgen van transporten en documentatie voor bepaalde klanten.
- Verzorgen van alle voorkomende administratieve werkzaamheden voor de afdeling verkoop binnendienst en de verkopers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opstellen van offertes en deze opvolgen, het opstellen van prijslijsten, etc.
Daarnaast werk je actief mee op de werkvloer en voer je onderhoudswerkzaamheden uit.
PROFIEL
- Heeft een MBO werk- en denkniveau in een logistieke, commerciële of administratieve richting.
- Heeft minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
- Heeft bij voorkeur werkervaring binnen een productieomgeving of logistieke omgeving.
- Heeft bij voorkeur kennis van transport en douanezaken en/of hier in het verleden ervaring mee opgedaan.
- Heeft sterke administratieve ervaring.
- Beschikt over goede communicatie vaardigheden.
- Heeft een goede beheersing van de Nederlandse, Engelse taal in zowel woord als geschrift.
- Heeft kennis van het MS Office pakket en kan zich nieuwe systemen eigen maken.
- Kennis van Microsoft Dynamics / Navision is een pré.
- Kan op een zelfstandige manier zijn of haar taken uitvoeren.
- Weet zich staande te houden in een hectische en ad hoc omgeving.
- Weet situaties met een gezonde dosis humor te benaderen.
- Is goed georganiseerd, heeft een accurate werkhouding en werkt op een veilige, nette en gestructureerde manier.
- Is bij voorkeur woonachtig in de omgeving van IJmuiden.
WIJ BIEDEN
Onze opdrachtgever biedt haar werknemers goede arbeidsvoorwaarden. Het salaris van deze functie is marktconform en afhankelijk van kennis en ervaring. Het betreft een functie, waarin in dagdienst wordt gewerkt. Van 7 uur tot 16 uur of van 8 uur tot 17 uur.
Bedrijf
Onze opdrachtgever levert al meer dan 40 jaar kwalitatief hoogwaardige industriële mineralen en additieven uit voorraad. De distributie vindt plaats vanuit de haven van IJmuiden, waar zowel het hoofdkantoor, de productiefaciliteiten en het logistieke centrum gevestigd zijn. Onze opdrachtgever is een vooraanstaande leverancier voor de olie- en gasboring industrie in het Noordzeegebied.
Heb je interesse? Klik dan op de knop “solliciteer direct” dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Uiteraard mag je ook bellen naar 088-010 41 60 of langskomen bij ons op kantoor.
Interesse?
Is dit de uitdaging die je zoekt? En herken je jezelf in de functieomschrijving en het profiel dat wij zoeken? Wacht dan niet langer. Solliciteer!